Kırışıklık Tedavisi

Kırışıklık Tedavisi; “Clostridium botulinum” isimli bakteriden elde edilen tıbbi bir proteindir. Bu protein, aslında çok uzun zamandır göz ve nörolojik hastalıklarının tedavisinde kullanılmaktadır. Kırışıklıkları gidermek amacıyla da güvenli ve başarılı bir şekilde kozmetikte kullanıma girmiştir.

Kırışıklık Tedavisi; orta ve derin mimik kırışıklıklarını gidermede cerrahi olmayan, kozmetik bir ürün olarak kabul edilmektedir.

Kırışıklık Tedavisi nasıl etki eder?

Dinamik çizgiler, yüz ifade çizgileridir; mimik hareketleri sırasında (kaş çatma, konuşma, gülme…) cilt altındaki küçük kasların kasılmalarıyla oluşur. Bu kasların kasılması zamanla cilde yerleşerek kalıcı çizgi ve kırışıklıkları oluşturur.

Kırışıklık Tedavisi, enjeksiyon yapılan bölgede sinirlerdeki geçişi bloke edip “kas kasılmasını engelleyerek” buradaki derinin gerginliğini sağlar

Bu çizgiler erken dönemde botox tedavisiyle düzeltilebilir. Zamanla çizgiler derinleşir tek başına

Kırışıklık Tedavisi tedavisi yeterli düzelmeyi sağlayamaz başka ek tedaviler uygulanır.(lazer, peeling, dolgu maddesi enjeksiyonu…)

Kırışıklık Tedavisi kimlere uygulanabilir?

18-65 yaş arası herkese uygulanabilir. Özellikle yüz ve boyundaki kırışıklıkların tedavisinde kullanılır. Gebe ve emzirenlerde ise uygulanması önerilmez.

Kırışıklık Tedavisi nasıl uygulanır?

Kırışıklık  tedavisi yaptırmayı düşünüyorsanız bu tedaviyle ilgili beklentilerinizi ve endişelerinizi doktorunuzla paylaşmalısınız. Doktorunuz bu tedaviyle alacağınız sonuçları sizinle paylaşacak böylece tedavinin başarısı sağlanacaktır. Her hastanın tedavisi kendi kas yapısına ve cilt özelliklerine göre planlanır.

İşlem öncesinde lokal anestezik bir krem sürülebilir.

Kişinin kas yapısı göz önüne alınarak belirlenen kırışıklık noktalarına çok ince uçlu iğnelerle küçük dozlarda enjeksiyon yapılır.

Tedavi genelde 10-15 dakika sürer ve uygulama sırasında minimal rahatsızlık hissedilir.

İlaç, yalnızca enjekte edilen bölgede etkilidir genel dolaşıma karışmaz.

Uygulamadan sonra iki hafta içinde beklenilen etki başlar.

Kırışıklık Tedavisi en sık hangi bölgelere uygulanır?

Alındaki yatay çizgiler
 İki kaş arasındaki çizgiler
 Göz çevresi çizgileri
 Ağız çevresindeki çizgiler
 Boyun çizgileri

Kırışıklık Tedavisi sonrası hasta ne zaman normal aktivitesine döner?

Hasta enjeksiyon sonrası normal aktivitesine hemen dönebilir.

Kırışıklık Tedavisi etki süresi ne kadar devam eder?

Kırışıklık  tedavisi  3-6 aylık bir düzelme sağlar. Uygulamalar tekrarlandıkça  bu sure 8-10 aya kadar çıkabilir.

Kırışıklık Tedavisi tedavisine başladıktan sona devam etmek zorunda mıyım?

Kırışıklık  tedavisine başladıktan sonra  devam etmek zorunda değilsiniz tedavinin etkisi geçtikten sonra bile çizgiler uzun bir sure eski yoğunluğuna dönmez.

Uygulamalara devam edilirse giderek daha  başarılı sonuçlar alınır. Çizgiler giderek hafifler ve yenilerin oluşması engellenir. Cilt eskiye nazaran daha iyi bir görünüm kazanır.

Kırışıklık Tedavisi yaptırdığımda yüzümde doğal olmayan bir ifade olur mu?
İlk kez

Kırışıklık Tedavisi yaptıran hastaların en sık sordukları sorudur. Bu konudaki endişenizi doktorunuzla paylaşırsanız tedavi dozlarınız buna göre düzenlenecek ve son derece doğal genç bir ifade sağlanacaktır.

Kırışıklık Tedavisi tedavisine erken yaşlarda mı geç yaşlarda mı başlamak daha doğrudur?
Bu tedaviye başlanamak için özel bir yaş yoktur. Kişinin kas ve cilt yapısına göre çok erken yaşlarda uygulama ihtiyacı doğabileceği gibi çok daha ileri yaşlarda bu ihtiyaç olmayabilir.

Çizgilerin yeni başladığı dönemde Kırışıklık Tedavisi çok iyi sonuçlar alınırken daha oturmuş çizgilerin tedavisinde tek başına Kırışıklık Tedavisi yeterli olmamakta dolgu maddesi enjeksiyonu, lazer ve peeling tedavileri gerekmektedir.  Bu nedenle erken başlanan tedavilerle daha başarılı ve doğal sonuçlar sağlanır.

Kırışıklık Tedavisi uygulamasının riskleri nelerdir?

Bu konuda eğitim almış uzman kişiler tarafından uygulandığında işlemin riskleri yok denecek kadar azdır.

Uygulama bölgesinde hafif morarma ve kızarıklık, baş ağrısı, nadiren grip benzeri şikayetler olabilir. Tedavi sonrası uygulama yapılan bölge ovuşturulmamalı, baş dik tutulmalı, ağır egzersizden kaçınılmalıdır.